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 Planet Centauri

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Johny Wessmuller
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MessageSujet: Respect   Sam 11 Juin 2016 - 14:20

Je dois t'avouer que je n'avais jamais réellement cru au concept de ton jeu cad un mélange de plateforme et de MMO, parce que je pensais que l'attrait du MMO réside dans la liberté et celui du jeu de plateforme dans la dureté (bon en gros) et je voyais mal cohabiter ces deux notions (surtout que plus je suivais l'avancement du projet, plus les possibilités du héro semblaient diminuer la difficulté).

Je suis allé sur la page steam, j'ai découvert qu'il y avait déjà eu des précédents, par exemple terraria qui dans sa vidéo promotionnelle parle de 12 millions de joueurs ouh et ensuite j'ai fait un tour sur les commentaires et j'ai vu que ton jeu était décrit comme meilleur ou comme plus prometteur par les fans de ces séries.

Du coup je suis franchement impressionné et je suis bien content de n'avoir jamais fait le rabat-joie plus tôt clinoeuil

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C'est bon je suis passé tu peux mettre résolu
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Sam 11 Juin 2016 - 14:48

Merci mais... c'est pas un MMO hein mrgreen2

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Johny Wessmuller
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MessageSujet: :muy:   Dim 12 Juin 2016 - 9:19

Ah mince^^
C'est pas multijoueur en ligne ?

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onilink_
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Dim 12 Juin 2016 - 9:28

Pas encore, va bientôt y avoir du multiplayer mais ce sera assez limité (en terme de joueurs), genre 4 joueurs en même temps (et surement plus sur un bon serveur).
Fin le but est vraiment pas d’accueillir des milliers de joueurs en même temps.
Et le jeu a tout en solo ce qu'il y aura en multi.

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hyper
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Jeu 23 Juin 2016 - 10:36

Entraînement à la construction de bâtiments o/



Edit:

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Sam 6 Aoû 2016 - 21:17

Bon, je poste pas souvent mais voici l'état actuel du jeu:
On est a la v0.6.1, le multijoueur est fonctionnel (enfin, jouable, car il reste quelques bugs qui gâchent pas mal l’expérience de jeu), et un patch viens de sortir avec des améliorations du système de combat.
Au programme arbre de compétences, nouveaux skills et binding des skills:
https://media.giphy.com/media/l0MYMkVF3Q3Tv3EvC/giphy.gif
https://media.giphy.com/media/3o7TKCYCeifFMckx6E/giphy.gif

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Dim 7 Aoû 2016 - 18:22

Cool, content de voir que ca avance ^^

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"Nan... C'est rien le vieux... C'est le compte qui n'y était pas... Il en manquait un..."
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 12 Aoû 2016 - 21:21

Ah ben quand on bosse tous les jours sur un projet ça avance forcement sinon c'est grave ahah.

Quelques petits visuels de sur quoi je bosse en ce moment.

Un nouveau système de craft qui va permettre de faire un paquet de choses comme:
-la fonderie avancée
-la polisseuse
-le broyeur
-le transmutateur dont voici un superbe sprite animé réalisée par notre animateur:


Je bosse aussi sur l’intégration des éléments manquants dans les sets actuels:

Y a encore pas mal de trous :p

Bref tout ça sera présent dans le prochain patch, qui devrait arriver dans quelques jours.

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 12 Aoû 2016 - 23:06

J'aime beaucoup les deux au milieu, et la table de transmutation est tout simplement sublime !
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Sam 20 Aoû 2016 - 14:58

Cool tout ça, comme d'hab Smile

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mar 23 Aoû 2016 - 19:54

Je bosse sur l’intégration d'un nouveau donjon, mais comme l'ancien système d’édition de maps était a ***** (via paint...) j'ai crée un outil in game qui permet de transformer une structure/salle/construction en données descriptives que je peux sauvegarder, mais aussi passer directement dans le clipboard en base64, ce qui permettra de s'échanger des constructions depuis le mode créatif!

Exemple:


Export dans le clipboard en sélectionnant la case CROSS tout en haut a gauche:
Code:
CENTeNrt2u1O2lAAx+GDMNbJtkTxJdFvSkuieF27QN2S3RDXsZ4y10lfLGZZTuPzfPhHieKX3yFFugwhnIRaUTR3W+5ZtefVFoP3otrLouuZAySlWf7qT895KM6qPQ9xi+Zu672o9rI+C7n+GU3/jfJX247m+7f6rbzvFEBK/Q8vPw9He/uWUwBpiGWevlL+c+2htf/+s7B/Cpb6J7H+r3aVnraVX+7Dy/5D71kof37T8e5gGf/Wtf5JrP/ffV41yr992XlX8+3nonEKrreuf0iy/9D+yn8/7DX/9f6fT4H+Sb3/7qrjrsNsb7vPSLwWyuvTpH8S7b+t3mb5fZsPWP0zxv7Xg1f/jL///bOwHrz91076Z1Tvf/P1gf2v6yv/Ve79LyPpv/r/5E14090Ow+6IONI/ifZ/s+v/7n/0f6t/Euv/7u/7Hzb/uvz4CXLd/73+ScyuzM2B9/kfug/ufwMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA3r2v4ePiZ5iED4un8rts+j0+Nv9R7jSLO5/FXczi48fT+PXJl7hZ9m0Swqdqj6vN5o/l45/L55mEX9IW4RI=

Puis import via le clipboard in game en sélectionnant la zone ou l'on veut créer la structure.
Avec possibilité de creuser le sol intelligemment si nécessaire, exemple ci dessous:

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mer 24 Aoû 2016 - 8:40

Sympa Smile

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mer 24 Aoû 2016 - 9:31

Ca fonctionne comment ? Ca ressemble à de la base 64 :p

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mer 24 Aoû 2016 - 10:31

ça en est :p

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mer 24 Aoû 2016 - 13:38

Mass a écrit:
Ca fonctionne comment ? Ca ressemble à de la base 64 :p
Yep, tout connement mes données binaires sont compressées avec zlib au max puis je passe ça en base64 avec un petit header de vérification :p

Sinon, nouveau caster pour l'edition de donjons in game:


Ça va me permettre de faire des trucs qui s’intègrent carrément mieux qu'avant.

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Jeu 5 Jan 2017 - 17:15

Ça fait longtemps que j'ai rien posté, une petite vidéo d'un nouvel engine (lasers) du coup:
http://wyvup.com/?c=A2B6qZ3

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Jeu 19 Jan 2017 - 18:08

Petit screen de "l'editeur" d'events:


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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Jeu 19 Jan 2017 - 18:42

Joli, c'est pour dev ou c'est un outil que vous allez publier ? gnii

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Jeu 19 Jan 2017 - 19:23

Merchi :p
Pour l'instant c'est pour dev, mais a terme il sera utilisable par les joueurs dans un mode de création (tout est in game, reste a faire un truc plus ergonomique surtout).

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 20 Jan 2017 - 8:08

Incroyable ! :super:
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 20 Jan 2017 - 10:50

Ah ouais, pas mal du tout !
C'est toujours des fonctionnalités sympas ce genre de chose ^^

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Cliquez pour accéder aux topics dédiés !
   
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 20 Jan 2017 - 10:53

Merci :p
Ouai ça va permettre de combler pas mal le vide intersidéral dans les cavernes en ajoutant des petites pièces d'events/mini games avec des rewards.
Ça donnera déjà plus d’intérêt d'aller se perdre sous terre.

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 20 Jan 2017 - 21:22

Nouveau patch avec un système un peu plus rpg au niveau des monstres, qui ont désormais un niveau (a la borderlands).
Quand on les captures on peut donc les faire monter de niveau a la pokemon, plus des corrections de bugs.

Code:
Changelog 0.6.12
Monster system revamp:
- Monsters now have a level, currently capped at 70 for pets (a tier system will allow to go much further).
- Savage monsters have now a half-random level variation, depending on their rarity.
- Monsters' effects are sorted between 1 and the monster's rarity level. It'll always have a least one effect level equal to it's rarity.
- Monsters have now random natural stats bonuses: the more rare it is, the higher the chance to have max bonuses.
- Every captured monster go back to level 5 and gets stat bonuses : a captured monster will then always be stronger than a savage one at the same level.
- Every 5 levels, a captured monster gains an effect and every effect's max level go up by 1 every 10 levels.
- Safechecks have been added to detect errors and potential crashs with more efficiency.

Fixed:
-Some saves of old versions can crash at loading
-Random crash on some animated light sources (ex: pumpkin pet)
-Random crash related on monster spawner
-Multiplayer: Server or client crashes randomly when a player connects
-Multiplayer: Server crashes randomly when a player dies

_________________

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Nouveau


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MessageSujet: a quand la prochaine mise a jour   Dim 16 Avr 2017 - 1:26

cest pour savoir a quel frequence les mise a jour sorte et quand vosu compter rajouter une maj avec plein de nouveau item comme les robot les t-rex etc mais surtout quand vous aller rajouter plein de magie et paufiner le system de personalisation des magies
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Dim 4 Fév 2018 - 13:04

Désolé j'avais pas vu qu'y avait des réponses.
Pour ceux qui se posent la question y en moyenne 2 mises a jour par mois (voir plus au niveau des maj mineures).

Et comme j'ai loupé un paquet de maj ici, je poste tout d'un coup awesome

Pour ceux qui veulent des infos régulièrement tout est sur steam: http://steamcommunity.com/app/385380/allnews/


Code:
Changelog 0.8.5 - 25 jan 2018

- 4 new customisable spells
- Rarity is now visible directly on items

Fixes :
- Items cannot be removed from grinder and other special craft stations
- Missing crafts for fence blocks


Code:
Changelog 0.8.4 - 21 dec 2017

- The contents of the chests have been redesigned
- A New item that will allow you to teleport into the alien biome (you can buy it in the alien biome at the selling machine)
- An new (icon) option will allow you to teleport to a friend in multiplayer (work only if your friend is on the same dimension than you)
- The combination Shift + mouse click (which allows you to put objects directly in your inventory) works with quest rewards now

Fix:
- Hell portal can spawn into lava


Code:
Changelog v0.8.3 - 14 dec 2017

Fix:
- Monsters don't despawn, causing lags
- Monsters can spawn on another biome
- Visuals bugs on sky stars
- Harvesting: Somes seeds are invisible
- If the player open 2 UI, keep the 2nd and close the 1st, it causes a crash of the game.
- If the player cross a dimensional portal while we are on a mount, this teleports the player outside the game map
- Bug when writing custom spell name (opens menus etc related to keys)
- Guns problem that allowed to recharge cumulatively a weapon by switching guns during the reload
- Some arrows of the dungeon are destroyed directly

Fix Multi:
- Crash of the server if client leaves while it is in another zone at the moment where are monsters.
- Client: If invokes a pet but the pet has no room for spawn, then the pet not spawn + impossibility to invokes a new pet
- Client: If the player invokes a pet and turns into a monster, he can then throw another pet and can no longer recall the first pet
- Client: if the customer places a pickaxe, and the server has his mouse over a block, the block will be digging but only server-side. [Verify that well resolved]
- Cow & Spells (lightning, rock slide, healing) in multi were totally desyncronized
- When joining a map with pets, the client can kill the pet
- Bug if join a map when a player is transformed into a monster


Code:
Changelog v0.8.2 - 8 dec 2017
Change
- In addition to giving HP/SP gradually, food also gives immediate HP/SP now!

Fix:
- Sometimes, monsters on slopes can't be hit
- Aliens don't drop souls
- The raptor could attack without delay
- Small changes on food crafts

Fix multi:
- When a player open something involve UI interface, it also opens on the screen of other players
- A new spawn system who solve a lot of little bugs.


Fix multi if more than 2 players:
- If the client player dig, only the server is synchronized
- If the client player loot something, only the server is synchronized
- Crash when a player die
- A lot of Items was not synchronized.


Code:
Changelog 0.8.1 - 30 nov 2017

New biome are playable on multiplayer now!

Fix :
- The famous "player jerking on platforms" is fixed
- Many problems with dimensions are fixed
- Broken dungeons of the tech biome are fixed
- Weapons and some element are recalibrated
- Fix of "unlimited ammos" weapons
- Some other fix of the new tech content


Code:
Patch 0.8 - 24 nov 2017

- New major biome [10 news monsters, news dungeons, news weapons]
- New lighting render engine allowing better light rendering for technological objects (if you have performance issues with old computers, go to graphic option and desactivate "local lights")
- New event engine used in the new biome (allows players to access a more complete customization objects from the building mode! A tutorial will come later about that)


Code:
Changelog 0.7.8 - 16 sep 2017

- Now you can't place incraftable items on special craft machines
- Admin commands added on building mode

Fix:
- You can play even if you have the error "failed to initialize the Steam API"
- Multiplayer: Many fix on events/challenges
- Donjon traps are now indestructible
- Some little fix


Code:
Changelog 0.7.7 - 31 jul 2017

- Flute of taming (craft it on the workbench)
>The Flute allows you to give orders to your pet : aggressive / passive mode (Other orders will be possible later)

Fix:
- Some mounts glitchs fixed
- Random crash when liberate a chloridian should be fixed
- Random crash when break a purple crystal should be fixed
- Pet slot item switch bug corrected (now it change the pet)
- Multiplayer: If you recall a monster (client side) it disappears as it should now
- Crawler capture fixed


Code:
Changelog 0.7.6 - 14 jul 2017

- Cows!
- Weapon total damage range is now indicated on the description

ps : The method to tame the cow is the same as for the chicken. The only difference is that you must craft a "Cow manger" that you will find in the same place as the "Chicken manger" (Craft table)

Fix:
-Bonus effects are applied 2x on swords
-Upgraded armour placed in the vanity slots will still give the upgrade bonus
-Littles corrections on some translations
-We can't remove blocks placed on challenge rooms
-Some rendering deprecated functions deactivated, should resolve some problems
-You can't remove blocks behind the crystal
-Stats of tamed monster are not saved (chicken/cow manger)


Code:
Changelog 0.7.5 - 3 jul 2017

- You now have the ability to turn yourself into a monster in multiplayer mode!

Fix:
- Chinese: text on dialogs and quests buttons
- Multiplayer: if server fail to spawn a pet, clients see it anyway
- Multiplayer: worms are desync
- Multiplayer: if a player quit, his pet can remain present on other clients
- Multiplayer: client start with low HP/SP
- Worm can pass through indestructible walls of challenges

Ps: You can switch between full and windowed screen with the F2 key.


Code:
Changelog 0.7.4 - 26 jun 2017

- Zoom is now limited

Fix:
- Crash if switch item while using a skill
- Multiplayer: phenix sword crash
- Multiplayer: dropped phenix sword doesn't contain the phenix (client side)
- Multiplayer: dropped swords don't contain special attributes (client side)
- Multiplayer: some uid exceptions fixed (juste show a warning)
- Some "Assertion failure" fixed (quest crash)


Code:
Changelog 0.7.3 - 23 jun 2017

Fix:
- Multiplayer: Client side pets don't get/save experience
- Multiplayer: uid crashes/exceptions should be fixed (added a warning instead)
- Multiplayer: Quest "Summon a monster" can't be completed client side
- Multiplayer: No indications of challenges types and timers client side
- Using the sword and the bow at the same time can crash the game
- Player offset on the giant raptor is shifted


Code:
Changelog 0.7.2 - 22 jun 2017

Add:
- Titlescreen translations
- Translation improved


Code:
Changelog 0.7.1 - 15 jun 2017

Add:
- Dinosaurs!
- Mounts (currently only for dinos and leaf lion)
- New biome - the jungle - /!\requires a new world/!\
- New boss (under the jungle)
- Dynamic lianas
- Repty now have sounds
- Notification if your version of opengl is not compatible

Fix :
- No more freezes with the chinese translation
- Sound volume recalibrated
- Metatexture loading errors for some monsters
- Some small fixes


Code:
Changelog 0.7 - 12 may 2017
- Mini challenges are spread around the world!
- World is now 60% larger
- The location of the biomes is no longer predetermined
- Improvement of the procedural generation
- Rings / necklaces / medaillons
- Some new useful equipments
- Recalibrated + reordered armor crafts
- Recalibration of resources (ores)
- Villager smith can craft items with random rarity now
- Destructible elements have been added.
 
Fix:
- In the main menu, if we choose "Client" then we return
 To choose host and validate, the game freeze
- Multiplayer: client-side persistent monsters in prisons
- Loots are never level 1 (always at least level 2)



Code:
Changelog 0.6.17 - 10 apr 2017
- We will no longer lose focus in fullscreen borderless when we change application
- The chunking system has been added.
- The speed of loading and saving the world has been greatly improved.
- The necessary memory resources have been reduced, improved performance.
- You can use shift + click in the crusher crafts
- Particles were added in the game at various locations (gfx)
 
Fixed
Multiplayer
- Possible crash if a player (client) leaves a dimension.
- Action items can be replaced by those of another player when a player leaves a dimension.
- Exception "uid is already assigned" can occur when changing dimension.
- Monsters had a level 1 instead of their normal level when a player (Client) was loading a world.
- Bosses are level 1 client side.
 
Solo / Multiplayer
- Player can not hit slimes on slopes.



Code:
Changelog 0.6.16 - Weather - 21 mar 2017
- Rain updated, graphics revised, sfx added
- Snow updated
- Wind with physical effects on the world's surface
- Bugs corrections / revisions



Code:
Changelog 0.6.15 - 28 feb 2017
- Minimap
- Name of the gpu displayed on the titlescreen
 
Fix:
- Framerate is not limited on the titlescreen and loading screen
 
Minimap, implemented features:
- Zoom in / Zoom out
- Players / chests / monsters / trees display
- Drag with right click to scroll the minimap
- You can change the location and size of the minimap with the left click



Code:
Changelog 0.6.14 - 8 feb 2017
- The experience required to raise the level of the pets has been recalibrated
 
Fix:
  - There was a night cycle in hell
  - Various bugs generated by the Shiba.
  - Fatal error when a player tries to place objects at the same place as another player at the same time.


Code:
Changelog 0.6.13 - 6 feb 2017
- New boss (forest, new world required)
- New armor
- New items
- A "bug report" UI will appear when you encounter a problem from now on
- The dimensional gates of the bosses can be unlocked with the R key of the keyboard (if the conditions are met)
 
Fix:
- Lava does not emit light
- Random crash when you freed a chloridian
- If you put a decoration while having the pickaxe in your hand, the decoration is directly removed by a hit of the pickaxe
- Torches could be placed anywhere without restrictions

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mar 20 Fév 2018 - 19:52

Neuf posts pour toute l'année 2017. Un record pour l'académie. awesome

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mer 21 Fév 2018 - 9:08

Attendons de voir l'année 2018 awesome

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Ven 4 Mai 2018 - 9:13

Jviens de finir les interfaces (et le système) de transformation v2 (complet):



Et in game avec les petits effets:
https://giant.gfycat.com/WhichTediousFairybluebird.webm

https://giant.gfycat.com/NeatDeadlyFlatcoatretriever.webm

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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Mar 8 Mai 2018 - 15:06

Nice!
C'est propre et clair =)
(La première animation, "l'énergie" rose qui passe d'une case à l'autre me parait un peu lente, mais c'est probablement moi =) )

Pôv bêbête que tu sacrifie pour avoir des gemmes =P

_________________
Bonne chance pour vos projets actuels ! Prêt à aider ceux qui en ont besoin ^^
l'antique http://www.membres.lycos.fr/thedarkminousite/
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MessageSujet: Re: Planet Centauri   Sam 12 Mai 2018 - 18:49

J'ai acheter ton jeux dernièrement, c'est vraiment Sympat. Smile Et oui cela fait fort longtemps que je ne m'étais pointé le nez sur le forum XD Avec le travail et tout c'est un peu plus ardu d'avoir du temps libre ^^

Bref continue comme ça ! C'est vraiment amusant comme jeux en se moment Smile

_________________
allez voir le Projet d'envergure de la M.R.S
allez voir mon Crono Trigger Il y a du nouveau !!!
------------------------------------------------------------------------
Spoiler:
 


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MessageSujet: Re: Planet Centauri   

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