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 le path ( de Néo ? )

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shakaal
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MessageSujet: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyLun 12 Juin 2006 - 21:37

voila, je connais la fonction path mais j'arrive pas à utiliser les variantes de cette fonction, enfin à m'en servir quoi ! donc si quelqu'un pouvait proposer un gm6 sur ce thème je lui en serais reconnaisant !

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Bast
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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyLun 12 Juin 2006 - 21:57

Je pense que tu as déjà vu ça, mais je te le donne quand même au cas zoù:

Aide de GM a écrit:
path_start(path,speed,endaction,absolute) Starts a path for the current instance. The path is the name of the path you want to start. The speed is the speed with which the path must be followed. A negative speed means that the instance moves backwards along the path. The endaction indicates what should happen when the end of the path is reached. The following values can be used:

0 : stop the path
1: continue from the start position (if the path is not closed we jump to the start position
2: continue from the current position
3: reverse the path, that is change the sign of the speed

The argument absolute should be true or false. When true the absolute coordinates of the path are used. When false the path is relative to the current position of the instance. To be more precise, if the speed is positive, the start point of the path will be placed on the current position and the path is followed from there. When the speed is negative the end point of the path will be placed on the current position and the path is followed backwards from there.

path_end() Ends the following of a path for the current instance.

path_index* Index of the current path the instance follows. You cannot change this directly but must use the function above.

path_position Position in the current path. 0 is the beginning of the path. 1 is the end of the path. The value must lie between 0 and 1.

path_positionprevious Previous position in the current path. This can be used e.g. in collision events to set the position on the path back to the previous position.

path_speed Speed (in pixels per step) with which the path must be followed. Use a negative speed to move backwards.

path_orientation Orientation (counter-clockwise) into which the path is performed. 0 is the normal orientation of the path.

path_scale Scale of the path. Increase to make the path larger. 1 is the default value.

path_endaction The action that must be performed at the end of the path. You can use the values indicated above.


Après, tout est expliqué dedans, je ne peut rien te dire de plus, sauf si tu demandes des choses bien précises p2

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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyLun 12 Juin 2006 - 22:06

mirci et serait ce possible d'avoir un gm6 pour appuyer le cours théorique ?

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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyLun 12 Juin 2006 - 22:09

Non désolé je n'en ai pas, mais tu peut faire suffisament de choses juste en partant de l'aide Very Happy

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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyLun 12 Juin 2006 - 22:09

oki !!

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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyMar 13 Juin 2006 - 11:32

hé vla un exemple ...

path.gm6 - 0.01MB

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Bonne chance pour vos projets actuels ! Prêt à aider ceux qui en ont besoin ^^
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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) EmptyMar 13 Juin 2006 - 11:46

merci !!!! je vais pouvoir m'en servir !!!

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MessageSujet: Re: le path ( de Néo ? )   le path ( de Néo ? ) Empty

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