edi9999 Utilisateur confirmé: Rang *****
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| Sujet: add a comment Jeu 8 Juin 2006 - 19:05 | |
| Comment fait on pour changer le design de add a comment . j aimerais le faire en gris argent ( comme par exemple dans cuby )?? |
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Levans Utilisateur confirmé: Rang *****
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| Sujet: Re: add a comment Jeu 8 Juin 2006 - 20:47 | |
| - edi9999 a écrit:
- Comment fait on pour changer le design de add a comment . j aimerais le faire en gris argent ( comme par exemple dans cuby )??
de quoi tu parles ? |
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edi9999 Utilisateur confirmé: Rang *****
Messages : 2480 Localisation : France Projet Actuel : theatre flashy
| Sujet: Re: add a comment Jeu 8 Juin 2006 - 21:03 | |
| des messages qui apparaissent ou on nepeut ue appuyer sur ok |
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Bast Administrateur
Messages : 20021 Localisation : Alsace
| Sujet: Re: add a comment Jeu 8 Juin 2006 - 21:23 | |
| Tu peut modifier à volonté l'apparence des messages, avec les fonctions GML suivantes :-D - Aide de GM a écrit:
- message_background(back) Sets the background image for the pop-up box for any of the functions above. back must be one of the backgrounds defined in the game. If back is partially transparent so is the message image (only for Windows 2000 or later).
message_alpha(alpha) Sets the alpha translucence for the pop-up box for any of the functions above. alpha must lie between 0 (completely translucent) and 1 (not translucent) (only for Windows 2000 or later).
message_button(spr) Sets the sprite used for the buttons in the pop-up box. spr must be a sprite consisting of three images, the first indicates the button when it is not pressed and the mouse is far away, the second indicates the button when the mouse is above it but not pressed and the third is the button when it is pressed.
message_text_font(name,size,color,style) Sets the font for the text in the pop-up box. (This is a normal Windows font, not one of the font resources you can out in your game!) style indicates the font style (0=normal, 1=bold, 2=italic, and 3=bold-italic).
message_button_font(name,size,color,style) Sets the font for the buttons in the pop-up box. style indicates the font style (0=normal, 1=bold, 2=italic, and 3=bold-italic).
message_input_font(name,size,color,style) Sets the font for the input field in the pop-up box. style indicates the font style (0=normal, 1=bold, 2=italic, and 3=bold-italic).
message_mouse_color(col) Sets the color of the font for the buttons in the pop-up box when the mouse is above it.
message_input_color(col) Sets the color for the background of the input filed in the pop-up box.
message_caption(show,str) Sets the caption for the pop-up box. show indicates whether a border must b e shown (1) or not (0) and str indicates the caption when the border is shown.
message_position(x,y) Sets the position of the pop-up box on the screen.
message_size(w,h) Fixes the size of the pop-up box on the screen. If you choose 0 for the width the width of the image is used. If you choose 0 for the height the height is calculated based on the number of lines in the message. Il y a encore d'autres fonctions, tu peut consulter l'aide de GM pour les trouver. _________________ |
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edi9999 Utilisateur confirmé: Rang *****
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| Sujet: Re: add a comment Ven 9 Juin 2006 - 10:05 | |
| merci beaucoup c est exactement ca ce que je voulais |
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